úterý 17. května 2016

Jak být nejlepším Youtuberem. 6.část

5 tipů pro větší sledovanost na YouTubeNáhledový obrázek k 5 tipům pro lepší sledovanost na YT

Dnes si ukážeme 5 zaručených tipů pro větší sledovanost na YouTube. Není tajemstvím, že je YouTube obrovské médium s neomezenými možnostmi.
Je tu však jeden problém. Je to velice navštěvované místo. To by samozřejmě takový problém nebyl, avšak musíme vzít potaz hustotu nahrávaného obsahu. Podle statistik se na YouTube nahraje přibližně více než 100 hodin videa každou minutu! 
Vzhledem k jeho obsahu tedy budete muset bojovat o to, abyste byli přinejmenším na těch lepších příčkách ve vyhledávání. Teď přichází tedy otázka: „Jak dám vědět lidem o mých videích?“. Dále se dočtete pět pokročilých návodů pro lepší sledovanost videí.
Většina tvůrců líně vydá video na YouTube a doufá, že se stane virálním nebo na něj alespoň někdo narazí. Samozřejmě tu taková možnost je, ale proč nezvýšit svou sledovanost?
Pokud budete věnovat dostatečný čas k optimalizaci vašich videí, budete mít obrovskou výhodu nad vaší konkurencí.
Pojďme se tedy podívat, jak na to!

Stručná vysvětlivka k SEO optimalizaci

Pojďme si nejdříve vysvětlit, jaké jsou nejdůležitější faktory, které používá YouTube k určování „ranku“ (Jak vysoko v žebříčku budete).
Ve skutečnosti to není tak složité, jak to možná na první pohled může vypadat. Na obrázku níže máte popsané, jak funguje algoritmus od firmy Google na YouTube.  Jelikož je ale složitý a není v českém jazyce, udělám vám výňatek toho nejdůležitějšího.
 Youtube ranking
  • Název videa
  • Retence publika (Jak dlouho se u vás publikum zdrží, zda si vás dokáže udržet v paměti)
  • Klíčová slova v popisku videa
  • Tagy
  • Délka videa
  •  Počet odběratelů před sledováním videa
  • Komentáře
  • Líbí se mi/Nelíbí se mi
Toto jsou ty nejdůležitější faktory, které vás musí zajímat. Nyní si ukážeme 5 způsobů, které nám pomohou využívat tyto faktory k úspěchům vašich videí. 

1.     Pište super-dlouhé popisky u videí

Většina lidí se domnívá, že píše popisky videí pouze pro fanoušky. To však není pravda, nejdůležitější je přesvědčit YouTube a Google, že jste ti nejlepší! YouTube totiž nemůže sledovat, ani poslouchat vaše video (alespoň zatím).
V konečném důsledku to znamená, že čím více textu napíšete do popisku videa, tím více informací jim předáte. Proto někteří tvůrci mohou mít problém s aktivitou. Jednoduše nepodají dostatek informací a YouTube je poté nemůže zařadit na vysoké příčky.
Nejdůležitější je využívat co nejvíce klíčová slova. Abych vám vysvětlil, o co se jedná, ukážu vám to na příkladu:
„Natočil jsem video o návodu na instalaci operačního systému. Do popisku tedy budu psát věty, ve kterých se budou objevovat klíčová slova. Udělám si menší výpis klíčových slov – instalace operačního systému, jak nainstalovat operační systém, rady pro instalaci operačního systému, instalace systému rychle a jednoduše… Nyní potřebuji používat tato klíčová slova v popisku. Opět dávám příklad – V dnešním videu si ukážeme instalaci operačního systému. Dozvíte se pár důležitých rad. Celá instalace bude jednoduchá a rychlá……“
Může obsahovat tolik slov, kolik uznáte za vhodné. Někteří například do popisků píší až 300 slov, což je prakticky celý jeden článek na internetu. Záleží pouze na vás, jak s toutocenou informací naložíte. Společně s dalšími technikami vám právě tato technika pomůže opravdu rychle dostat vaše video mezi nejlépe hodnocená videa na YouTube.
TIP: Doporučuji, abyste měli v popisku nejméně 200 slov. (Počet slov si můžete změřit například v aplikaci Microsoft Word.)

2.     Optimalizace kolem „video klíčových slov“

Při použití správných klíčových slov se můžete dostat i na stránku vyhledávače. Určitě víte, že pokud hledáte nějakou informaci na Google, vyběhnou vám výsledky videí z YouTube. Například pokud zadáme: „Jak nastavit Fraps“, dostaneme výsledky na obrázku níže.
Obrázek č. 2 - Jak nastavit fraps
Ve skutečnosti to dává rozum. Někdo nechce číst sáhodlouhý článek o tom, jak nastavit fraps. Raději si pustí krátké video, ve kterém je to vysvětlené. Na druhou stranu někdo může hledat informace o nemoci, kde bude chtít číst článek o symptomech nebo lécích apod.
TIP: Pokud tedy budete hledat klíčová slova pro vaše video, vyzkoušejte jej nejdříve ve vyhledávači. Pokud vám to najde nějaká videa, zvažte, zda nebude dobré takové klíčové slovo použít. V tom nejlepším případě se dostanete mezi první videa ve vyhledávači a získáte tím obrovskou výhodu před konkurencí.

3.     Získávejte zhlédnutí pomocí online komunit

Online komunity, jako je Linkedln, Quora (spíše pro zahraniční videa), diskuzní fóra nebo i Facebook skupiny jsou fantastická místa k nabírání co nejlepších čísel u videí.  
Věc se má tak, že většina webových stránek nemá ráda, když u nich někdo sdílí své odkazy. Ale pozor, pokud jde o videa z YouTube, většinou reagují kladně.
Po sdílení hraje největší roli kvalita vašich videí. Pokud totiž sdílíte video, které nebude dosahovat dostatečných kvalit, odnesete si většinou pouze značnou dávku nadávek a pár palců dolu. Pokud však zaujmete, vyhráli jste. Počet zhlédnutí je totiž jedním z nejdůležitějších faktorů na YouTube.
Stačí tedy najít téma, na které hledá hodně lidí odpověď. Poté ho umístit na stránku, kde se nejčastěji takové otázky vyskytují, a máte vyhráno. Pomůžete spoustě lidí a navícdosáhnete skvělého hodnocení. V opačném případě budete opět ti, kteří si s videem nedali práci, a budete mít 10 zhlédnutí.
TIP: Sdílejte svá videa a ptejte se, jak je vylepšit. Zajímejte se o názory svých budoucích fanoušků a snažte se jim vyhovět ve všech ohledech, které můžete ovlivnit.

[sklik]

4.     Připomínejte lidem, že existuje tlačítko „to se mi líbí“ a odběr

Jelikož YouTube nevyužívá ve svém algoritmu zpětné odkazy, záleží mu více na hodnocení vašeho videa. Pokud se lidé budou vracet a budou se rádi koukat na vaše videa (nejlépe až do konce), můžete se vyšplhat až mezi ty největší příčky žebříčku.
Odběr a „to se mi líbí“ jsou dvě nejvíce důležité tlačítka na vašem kanále. Odběr je samozřejmě mnohem důležitější, ale i na „to se mi líbí“ záleží dost na to, abyste se snažili mít jich co nejvíce.
Proto se snažte za každou cenu připomínat vašim divákům, že tam to tlačítko je. Tlačítkoodběr, ani tlačítko „to se mi líbí“ nikoho nic nestojí a vám to může zaručit cestu nahoru. Nezapomeňte tedy ke konci každého svého videa připomínat a lehce rozkazovat lidem, aby to udělali. Pro vás by to měla být jedna z priorit!
TIP: Vyžádejte si od lidí palec nahoru, komentář a odběr v každém videu!

5.     Vytvářejte seznamy videí bohaté na klíčová slova

Nikdy neopouštějte váš kanál bez řádné organizace. Každý má rád pořádek v tom, na co zrovna kouká. Vytvářejte pro své diváky seznamy videí, kde bude jasně specifikované, o co jde. Možná se budete divit, ale i tento způsob vytváření pořádku vám pomůže k větší sledovanosti.
Co myslím tím „bohaté na klíčová slova“? Už jsem to jednou vysvětloval, ale ukáži vám to na obrázku od autorů FitnessBlender. Je to sice zahraniční kanál, přesto však můžete vidět tu strukturu jejich seznamů.
Seznamy videí od FitnessBlender
Určitě si na obrázku všimnete, že mají seznamy delší název. Opět se snažte mít v seznamech klíčové slovo spojené s vaším kanálem a daným seznamem. Například u prvního seznamu vidíme název série: „Fitness Blender Kitchen“ a k tomu ještě o co se jedná: „Healthy & Easy Clean Eat“. Lidé, kteří budou hledat „Healthy clean eat“ najdou tento kanál pomocí tohoto seznamu videí.
 TIP: Jakmile budete mít alespoň 10 videí na svém kanále, rozřaďte je do přehledných seznamů.

Žádné komentáře: