úterý 26. srpna 2014

Simcity Města budoucnosti: Rozložení měst

Dobrý den, starostové – Já jsem Guillaume Pierre, vedoucí herní skripter Simcity. Dnes jsem tu proto, abych vám ukázal rozložení silnic v novém dodatku Města budoucnosti. 


Možná si vzpomenete na radiální, mřížkové a čtvercové rozvržení z jednoho z mých předchozích blogů o rozvržení města. Rozložení, o kterém budu mluvit dnes, využívá plánování a designové koncepty z přidání nových tipů na vytváření sousedství a používání systému MagLev. 

Vytváření výhledových koridorů 

Tady je moje město. Je vytvořené ze čtverců z velkých silnic, mřížkou úzkých uliček a paprsků cest:


Město má tři hlavní koridory, všechny se sbíhají před radnicí. 

Abych toho dosáhl, vytvořil jsem úzkou silnici a na ni položil radnici. Potom jsem udělal křižovatku se třemi hlavními třídami před náměstím. Následně jsem odstranil původní kousky cest, takže mohla být další silnice umístěna paralelně k úzké silnici. 

Výsledkem byl tenký proužek otevřeného prostoru, umožňující výhled na věž Giralda na druhé straně města: 

Stejně tak výhled na ústředí Omegy na pravé straně: 

A Akademii na levé: 

Možná jste si všimli, že MagLev křižuje výhled v koridoru, ale nikdy neběží podél nich. To je proto, že z pohledu Simíka na ulici by moc zakrýval pohled na památky. Vytváří to trochu tíživý pocit: 

Vytváření zřetelných sousedství 

Při navrhování tohoto města jsem chtěl oddělit obytné části a rušné obchodní cesty nejvíc, jak to šlo. Abych toho dosáhl, odstranil jsem poslední kousek silnice, křižující větší plochu uprostřed cest. Vytvoření slepých uliček, které brání příliš velkému provozu, povzbudí Simíky k častějším jízdám po větších třídách.

V případě tohoto sousedství jsem použil park jako kotvu, aby Simíci měli místo, kde mohou po dlouhém dni v Akademii relaxovat: 

Někdy můžete vytvořit jemné výhledové koridory, které jsou specifické pro sousedství pečlivým mřížkováním silnic a cest. Použijte vodítka, abyste je položili správně. Například, Simíci s nízkými příjmy, žijící v obytných blocích na kraji města, mohou mít výhled přímo na MegaVěž mezi dvěma obytnými domy: 

OmegaCo továrny a jejich hlavní sídlo mají tendenci zabírat velké množství nemovitostí, obzvlášť když chcete produkovat dost Omegy na dovážení do velkého množství budov a MegaVěží. V tomto městě asi čtvrtina prostoru – všechno po větru od obytných budov, aby se zabránilo nemoci ze znečištěného ovzduší – je převzato OmegaCo a franšízami industriálních budov. To vytváří atmosféru, ve které dominují hnědé a fialové tóny: 

Středně a vysoce bohaté pozemky u Akademie, na druhou stranu, vypadají čistě a příjemně – i když je tam čistička odpadních vod: 

Používání MagLevu 

Dráhy a stanice MagLevu zcela mění způsob fungování už zavedené veřejné dopravy tím, že přidává další vrstvu na horní část silnic. Stanice MagLevu mohou být umístěny jak na širokých třídách, tak na úzkých silnicích, takže mohou být vloženy do již vytvořených hustých čtvrtí: 

MagLev můžete také použít jako snadný způsob přepravy turistů všech úrovní bohatství mezi částmi města. Já mám například dok výletní lodi na opačné straně města než věž Giralda, ale turisté mohou věž bez problémů navštívit. To ji udržuje vysoce ziskovou: 

Nakonec, snažil jsem se, aby vstupy do MegaVěží byly tak blízko MagLevu, jak jen to je možné. To umožňuje Simíkům žijícím v patrech, aby se rychle dostali do práce v Akademii nebo OmegaCo: 

A to je pro tuhle chvíli vše! Neváhejte se na město podívat na serveru Pacific 1 - jmenuje se CoT Layout v mém CoT Layouts regionu. 

Žádné komentáře: