Ahoj. Jmenuji se Meghan McDowell a jsem producentkou režimu jednoho hráče ve hře SimCity, který umožňuje hraní off-line. Ode dneška je hraní off-line dostupné pro hráče SimCity na celém světě na platformách PC a Mac. Pokud vás zajímá, jak režim vznikl, určitě si přečtěte Simonův off-linový technický blog, kde popisuje šest a půl měsíce dlouhou cestu od konceptu až k realizaci. Já bych vám dnes chtěla říct více o tom, jak režim funguje.
Nahoře vidíte snímek obrazovky s hlavní nabídkou hry. Jsou tam vidět dvě možnosti – „Jeden hráč“ a „Více hráčů“. Můžete mezi nimi volně přepínat tam a zpět a využívat jak předností hry on-line (režim pro více hráčů), tak bez připojení v režimu jednoho hráče. Když si přepnete hru do režimu jednoho hráče, nemusíte se už do on-line režimu vracet, pokud sami nechcete. Hru můžete spustit přímo ze spouštěče bez toho, abyste byli připojeni k internetu.
Co obnáší hra více hráčů, to už důvěrně znáte. Je to hra, kterou hrajete dnes, a na tom se nic nemění. Pojďme si však říct něco o novém režimu jednoho hráče.
Naším cílem bylo udělat hru pro jednoho hráče stejně rozsáhlou a atraktivní, jako je režim více hráčů. To obnášelo podmínku, že základní principy hry, tj. hraní s více městy, vzájemná závislost mezi regiony a specializace měst, zůstanou nedotčeny. Každý region, budova a základní herní koncept musely zůstat beze změny. Například silnice postavená po přistěhování nových Simíků – i ta musela vypadat a fungovat stejně v on-linu i off-linu.
V rámci regionu můžete spravovat tolik měst, kolik jen chcete, a protože jsou ukládána lokálně, máte vícero možností k jejich ukládání, či opětovnému nahrávání. Nová funkce „uložit jako“ umožňuje vytvořit několik verzí vašich regionů. Navíc teď můžete úplně vypnout automatické ukládání, abyste měli nad stavem regionů úplnou kontrolu. To vám otvírá řadu dalších možností ke škádlení, trápení a především ničení všech vašich malých stvoření. Vím, že to není ode mě moc pěkné, ale možnost vypustit na nic netušící Simíky obrovského rozzuřeného ještěra bez obav ze ztráty postupu ve hře, je tak lákavá.
Je pro nás důležité, abyste si udrželi kontrolu nad hrou, kterou jste si zakoupili, stejně jako nad veškerým s ní souvisejícím obsahem. Vše, co jste si už dříve stáhli, budete moct používat v obou režimech. To se týká i všech regionů, které jsme rozdávali v minulém roce, i jakýchkoli DLC, která vlastníte.
Takže co je na režimu jednoho hráče odlišené?
Hráči, kteří si zvolí hru v režimu jednoho hráče, nebudou mít přístup k výhradně on-linovým funkcím, jako je například hraní s dalšími hráči, svět SimCity, žebříčky, úspěchy, dynamické proměny cen zdrojů na světovém trhu nebo ukládání v cloudu. Chci také podotknout, že uložené regiony nelze mezi režimy přesouvat. To znamená, že pokud hrajete region v režimu jednoho hráče, není možné jej hrát i v režimu více hráčů. Chceme, aby byly soutěžní aspekty on-line hraní zachovány-
Off-line hra také otevírá úplně nové pole možností pro naše moddery. Ti teď budou moct začít upravovat jednotlivé prvky hry bez toho, aby tím ohrožovali integritu on-linové varianty. Nejde však jen o budovy či změnu barviček. Zasahovat bude možné i do uživatelského rozhraní, upravovat simulace apod. Ano, už dříve jsme zmínili třeba Oppieho vlakové nádraží, ale podívejte na Guillaumovy vtipné mody rozhraní na stránkách Simtropolis. Maxis tradičně podporoval moddery, a to samé platí i dnes. Pokud vás zajímá naše představa vedení naší komunity modderů SimCity, stačí se podívat na příklady z minulosti.
Více o tom, jak funguje off-line režim, se můžete dozvědět i v našem herním videu.. Máte-li nějaké další otázky, ptejte se nás a my se pokusíme odpovědět. Speciálně pro off-line režim jsme založili toto diskuzní vlákno. Momentálně v něm najdete přehled těch nejčastějších otázek a odpovědí.
Díky!
Žádné komentáře:
Okomentovat