neděle 12. července 2015

Psí pravidla


index

Je jedno, jestli pro psa nejdůležitější osobu označíte jako „vůdce“, „pán“, „psovod“ nebo třeba „mamka“ :)
Podstaná je role, kterou pro psa hrajete – role víceméně v podstatě rodičovská: mám za Tebe zodpovědnost, přiděluju zdroje, a to nejčastěji podle Tvého chování, chápu, že jsi živá bytost s určitými potřebami a respektuji Tě.
Požadavky, které na Tebe mám, pak vyplývají samy o sobě: chceš-li se ke zdrojům dostat, budeš respektovat mne a mé požadavky a díky tomu se naučíš fungovat s tím, že jsi pes žijící v lidské společnosti.
Zbytek je hlavně o tom, jaké požadavky kladu a jaké zdroje za ně nabízím, jak umím tyto zdroje udělat pro psa cenné a jak umím být ve svých požadavcích srozumitelný…
Každá lidská duše, která se na moment zamyslí a začne nad výchovou a výcvikem psa trochu víc přemýšlet, je jedno malé vítězství…
Wami

index

NEŽ SI POŘÍDÍTE ŠTĚŇÁTKO
Doporučující trénink pro potencionální zájemce, než si pořídí štěňě psa:
Vylij studenou vodu na koberec a proběhni se tudy bosky a potmě.
Hned po probuzení se postav do deště (zůstaň tam tak dlouho,dokud bude tma) a usilovně opakuj „Hodný pejsek, čůrej pospěš si, dělej.“
Vyválej své nejlepší oblečení v psích chlupech. Pro světlé oblečení použij tmavé chlupy, pro tmavé oblečení zase světlé. Kromě toho nech pár chlupů (na barvě nezáleží) zaplavat zahřívací kolo v ranní kávě.
Hraj si s mokrým oslizlým tenisákem, nech si ho párkrát sklouznout po obličeji.
Sprintuj v ponožkách sněhem přes dvůr, abys rychle zavřel branku do zahrady.
Vysyp kolem sebe koš čistého, vyžehleného prádla a roztahej to po celém domě.
Vyskoč z křesla těsně před koncem svého oblíbeného televizního pořadu a upaluj ke dveřím s křikem: „Ne, ne, udělej to až venku.“ Zmeškej konec tohoto pořadu.
Nechej své špinavé spodní prádlo ležet v obýváku, protože tam je pes stejně donese. Zejména pokud budeš mít zrovna návštěvu.
Vylej ráno na podlahu čokoládový puding a teprve až přijdeš z práce tak to smíš uklidit.
Vezmi šroubovák a vrtej dírky do nohou jídelního stolu, štěně zde bude zanedlouho pokračovat.
Na procházce nesmíš jít po chodníku, ale křížem krážem přes bláto a louže. Dbej na to, abys měl kalhoty a boty pořádně špinavé.
Vezmi teplou a měkoučkou deku ze sušičky na prádlo a zabal se do ní. Přesně tento pocit budeš mít, až ti tvoje štěně usne na klíně.

index

Pravidla psí výchovy
Pes nesmí do domu.
No dobře, pes smí do domu, ale jen do vyhrazených prostor.
Pes smí do všech pokojů, ale nesmí se dotýkat nábytku.
Pes smí jenom ke starému nábytku.
Tak jo, pes smí na nábytek, ale nesmí spát s lidmi v posteli.
Pes smí do postele, když si vzpomene, ale nesmí pod pokrývku.
Pes smí pod pokrývku, když je pozván.
Pes smí spát pod pokrývkou každou noc.
Lidé se musí psa dovolit, když s ním chtějí pod pokrývku.
V noci smí být s člověkem pod pokrývkou jen jeden pes.
Dobrá, tak tedy dva psi, ale nikdy víc.
No…

index

Zákony psího vlastnictví
Jestli se mi to líbí, je to moje.
Pokud to mám v tlamě, je to moje.
Pokud ti to můžu sebrat, je to moje.
Pokud si s něčím hraješ a položíš to, je to moje.
Pokud jsem to měl před chvíli, je to moje.
Pokud to jen vypadá jako moje, je to moje.
Pokud je to moje, nesmí se to podobat ničemu z tvých věcí.
Pokud to rozkoušu na kousky, všechny kousky jsou moje.
Pokud jsem to viděl první, je to moje.
Když se to rozbije, je to tvoje .

index

Prosba pro pána
Můj život trvá 10-15 roků. Každé odloučení od Tebe pro mne znamená utrpení. Mysli na to než si mne pořídíš.
Dej mi dostatek času, abych pochopil, co ode mne žádáš.
Důvěřuj mi a měj mne rád, protože pouze tehdy má můj život smysl.
Nikdy se na mne nehněvej příliš dlouho a za trest mne nikam nezavírej!
Ty máš práci, rozptýlení, přátele, ale já mám jen a jen Tebe.
Často si se mnou povídej! I když všemu nerozumím, Tvůj hlas budu stále rád poslouchat.
Musíš vědět, že nikdy nezapomenu, jak se mnou zacházíš!
Rozmysli si, když mě budeš chtít udeřit, protože mými ostrými zuby bych Ti mohl ublížit, ale já jich proti Tobě nikdy nechci použít.
Když se na mne při naší společné práci hněváš, protože se Ti zdá, že jsem líný, mysli na to, že mám možná žízeň, nebo že jsem dlouho na slunci a moje srdíčko to těžko snáší.
Opatruj mne až zestárnu. I Tobě se to jednou stane. Pomoz mi prožít ve stáří každý hezký den, protože s Tebou překonám vše lehčeji.

Žádné komentáře: