sobota 28. června 2014

Hrajete online hry? Chcete vydělávat hraním? I toto už prý jde, ale ….!

Nedávno jsem narazil (nezkoušel a ani nehrál!) na údajně první prohlížečovou hru z takzvané MMOG kategorie (neboli Massively multiplayer online game, což česky mnohouživatelská
online hra), díky které jde údajně vydělat peníze. Což o to, na první pohled to zní jistě lákavě, ale pokud se nad tím člověk trochu zamyslí, tak si asi tak řekne, kdo by mi vlastně za skoro nic (vlastně to, že si budu hrát a trávit čas tím, co mě baví) dával peníze?
Odpověď je jednoduchá, nikdo! Jak už to tak bývá, za vším je vždy nějaký háček a rozhodně to není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá ;-). Abych byl konkrétní, tak se jedná o hru, která se jmenuje My Lands: black gem hunting, což je válečně-ekonomická strategie v režimu reálného času, kde spolupracujete s tisíci hráči v reálném čase, rozvijete své město, obchodujete, vytváříte aliance a vedete války.
Můžete si vybrat mezi bojovým a hornickým serverem. Hra běží celkem ve třinácti jazykových mutací. Až sem by to vypadalo celkem normálně, ale jak je to tedy s tím vyděláváním peněz? Ze začátku dostanete takzvané promo období, po jehož uplynutí (nějak se mi nepodařilo nikde vyčíst, jak dlouho vlastně trvá) se musíte rozhodnout, jestli chcete hrát o reálné peníze.
Pokud ano, tak než si vůbec něco vyděláte (jestli vůbec někdy něco), tak musíte zaplatit (pravidelné měsíční předplatné!) ;-). Tomu já říkám dobrý kauf :-). Trošičku mi to připomíná takové letadélko, nebo MLM systémek. Provozovatel hry (původem je hra z Ruska, proto jsou i takové trochu divoké překlady v celé hře ;-)) na tom nebude nikdy škodný a část peněz nechá přelévat různě mezi uživateli (hráči). Obchodní model super, pro hráče už tolik ne.

Žádné komentáře: