úterý 29. dubna 2014

Šestikolové monstrum je světový hit

Je jen málo aut, u kterých bychom předpokládali menší šanci na velký úspěch, než je šestikolový Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Ale opak je pravdou.


reklama

Tohle auto je opravdový unikát. Gigantický teréňák už v základní verzi dostal ještě jeden pár kol. A ne ledajakých. Průměr je neskutečných 37 palců a jsou určena do
nejnáročnějšího terénu. Všechna kola pak mají pohon klasickými kardany s uzávěrkami diferenciálů.
Brutální nálož pokračuje pod motorovou kapotou. Tady je totiž V8 bi-turbo 5,5 litru s výkonem 400 kW a (což je asi důležitější údaj) se 758 N.m. Tohle se přenáší na kole pomocí sedmistupňového automatu AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. O tom, jak vypadají nápravy a brzdy se přesvědčte v naší fotogalerii. Upozorňujeme – nečekejte žádné odlehčené kousky – tohle je poctivé železo!
Je jasné, že auto o celkové délce 5,87 m a pohotovostní hmotnosti přes 3,8 tuny, nebude trhat rekordy na Nürburgringu. Má dokázat, že dokáže všechno. Cokoli se mu postaví do cesty, to přejede. Tedy skoro všechno. Na internetu se objevilo video, jak ho v Kuvajtu vytahují z písečné pláže :-)
A co je nejlepší – auto za 450 000 euro mělo být vyrobeno ve dvaceti až třicetikusové sérii. Vzhledem k tomu, že jedna polovina už dávno odešla do arabských států bohatých na ropu a pět se jich plánuje dovézt do Japonska, bude o auta asi pěkná rvačka. Takže to vypadá, že těch bestií bude víc, než by kdo čekal.
A pokud se ptáte na spotřebu, tak tu bohužel výrobce nesdělil. Ale primární určení – tedy ropou oplývající státy – asi vypovídá za vše.

Článek

Toyota Hilux Arctic 44 6x6 Foto: Toyota

Nejextrémnější šestikolky světa

Jsou auta, která mají čtyři kola. Těch je většina. Ale pak jsou speciály, která mají kol šest. A to je motoristický masakr.

Žádné komentáře: