sobota 2. listopadu 2013

Největší úlet na youtube


Vítejte u dalšího dílu hudebních masakrů! Dovolená utekla jako voda a já se vrátil domů. Do Prahy. Do Podolí do lékárny. Ačkoliv jsem měl v plánu původně psát o někom jiném, musel jsem změnit plán. Pat Crycheer se během pár hodin stal hvězdou českého internetu a se svou ódou na Prahu mi nemohl připravit stylovější návrat do matičky stověžaté. Touto cestou chci poděkovat vám všem, kdo jste mi během včerejšího dne poslali odkaz, bylo vás přes dvacet, což se mi zatím u žádného jiného masakru nestalo. Bohužel, Pat se sám asi zájmu zaleknul a video dnes ráno nastavil jako soukromé, takže sem nejde vložit. Nevadí, odkážu vás na tuhle stránku, kde si klip stále můžete pustit v jejich přehrávači.


Pat Crycheer je vlastním jménem Patrik Krajčír. Jestli jsem to dobře pochopil, tak si založil label PatSwag Records, který ve skutečnosti není ani tak moc label jako spíš kanál na Youtube, kam nahrává svoje písničky. Jak zpívá na mobil Justina Biebera a tak. Praha žije je jeho první singl, se kterým vyrazil do světa ve velkém stylu. Prostě swag. Pomáhal mu s ním čtenářům HM známý producent DJ Buzzty. O co tedy jde? Ve zkratce – plytké disko s naprosto diletantským textem. Růžový zajíček s růžencem na krku a nezbytným kšiltem i hubou nakřivo chodí po Praze a blekotá cosi o tom, jaká je to tady jedna velká párty. U rapujících interpretů platí víc než kde jinde, že pokud nemají ve svých textech co říct, je to větší blamáž, něž když mlátí prázdnou slámu Lucka Vondráčková. Pat Crycheer je toho naprostým důkazem, co vlastně po poslechu víme? Že je z Prahy a chodí do Karlovek? Trochu málo na čtyřminutovou skladbu.
Trocha soudnosti by neškodila, v pětadvaceti se bude chytat za hlavu, až to na něj někdo někde zase vytasí. Spíš mě zaráží role Buzztyho. V minulém článku jsem se o něm vyjádřil, že spolupráce s nýmandy bez perspektivy z něj dělá producenta akorát na jeho vizitce a toto video mě v názoru jen utvrzuje. Každý soudný producent by za takovým klukem práskl dveřmi, ať se naučí zpívat a složí něco normálního. Buzzty ne, pěkně mu to nahrál a udělal mastering. Takže si za to nechal buď dobře zaplatit nebo – a to by bylo horší – na tom prostě dělat chtěl, protože Patovi a jeho singlu Praha žije věřil. Jsem zvědavý, s čím přijde příště, protože níž než nahrávání s nezpěváky, kteří i po prohnání autotune zní falešně, asi klesnout nejde.



Special

Žádné komentáře: